" Pencuri " ! Kau Tertangkap !


Permulaan mimpi , masuk ke gerbang imginasi meneroka ruang - ruang fantasi tanpa aku sedari aku sedang mimpi dalam mati ! Ya , Mimpi ketika aku MATI !

Kadang kita tak tahu pun jodoh kita dengan siapa , berapa umurnya , kapan datangnya , bagaimana mulanya dan bagaimana endingnya . . Ini semua telah di konklusi , medafitasi ,  manipulasi oleh-NYA

Aku mati malam niyy , tapi aku mimpi bertemu si pencuri , aku cinta si pencuri , aku buntu !
dalam berjuta wanita , mengapa pencuri mesti di duet kan bersama aku ? please ! PENCURI ?
Terus meneroka da meneroka ruang kecil mimpi . .

Oh tidak , kali ini aku benar jatu cinta !
apa aku gila ?
apa aku sasau ?
apa aku angau ?

Aku berjalan lagi , cuba mendapatkan si pencuri ,
tangan aku gapai  . .
dan bertalu dan talu dan talu soalan aku talu kan

kau curi apa ? aku curi hati
hati ada nilai kah ? sangat bernilai
berapa nila nya ? lebih besar dari nilai harga diri kau
Harga diri ? ya harga diri kau sangat murah wahai lelaki !

aku bingung , termenung , terlopong
apa benar hati sangat bernila dari harga diri aku !

Mulai dari hari itu , aku cuba berkawan rapat , erat , ketat dan sendat dengan si pencuri . . Selalu ingin , damba , harap ia kembali dalam mimpi tika mati aku ! Harap dan berharap ia datang juga !

Mana hati yang kau curi ? Hati yang aku curi tersembunyi
kenapa kau sembunyikan ? Kerana ia dicuri dengan keihklasan
Apa yang cuba kau maksudkan ? ? ?

Ya aku memang si pencuri , yang memang aku mencuri . . . aku mencuri hati kau , aku mencuri mimpi kau . . Itu sebabnya kau jatuh cinta pada aku , itu sebabnya mimpi kau aku datangi ! Hati yang aku curi tak bisa di lihat kerana hati itu hati kau , aku curi dengan penuh keihklasan , penuh dengan peradaban , penuh dengan kejujuran dan aku harap kau terima dengan penuh kerelaan . 

Aku terdiam , tak disangka langsung ada pencuri yang berhati mulia , mencuri dan memberitahu dan mencerita bagaimana ia mencuri ! Dan kini aku mengaku hati aku telah dicuri , dan aku merelakannya ia di curi ! Dan aku berjaya menangkap kau daripada dipenjara di dalam hati orang lain !


" PENCURI " Akhirnya Kau Tertangkap Jua !

Siti Habibah Binti Misman , I REALLY LOVE YOU !


Syukran , Anda Secara Tidak Langsung Termasuk Dalam Diari Kehidupan Ini

No comments:

Post a Comment