Dia & Aku Sama Berkata


Sayang betul dia dekat aku .
Aku dah buat salah teruk , dia menangis satu malam .
dan kemudian esok pagi , di jumpa aku , dia tersenyum . Kesalahan aku memang tak layak untuk terima senyuman itu .

Apakah memang masih ada manusia yang murni seperti ini pada masa dan zaman yang terlalu relevan ini ?


Dia nak marah tapi dia nak ketawa .
Dia nak pukul , tapi dia nak ketawa lagi .
Dia nak tunjal kepala aku , tapi dia takut kepala aku sakit .
Dia nak lepaskan kemarahan dia , tapi dia takut aku terasa .
Dia nak merajuk , tapi dia nak sangat berbual dengan aku .
Dia nak berpaling muka , tapi dia nak sangat tengok muka 
Dia nak nangis , tapi dia tak nak bersedih time tu .
Dia nak maafkan aku , sebab dia nak terus sayang aku .

Ya Allah , bernahkah ada lagi manusia sebegini ? semurni ini ? tak ku sangka tak ku duga sama sekali . . . 

Dia kata aku bodoh , aku kata , memang .
Dia kata aku tak fikir , aku kata tu lar pasal .
Dia kata aku tak guna otak , aku kata itu betul .
Dia kata aku bangang , aku kata paling bangang .
Dia kata aku jahat , aku kata takda niat .
Dia kata aku takut bila buat salah , aku kata sangat takut .
Dia kata dah agak dah , aku kagum gila dengan firasat dia .
Dia tanya dah makan ? aku kata nak makan sama .
Dia kata jom  .
Aku kata dalam hati . . . 




" TUHAN , KALAU BETUL DIA JODOH , BIAR AKU LAWAN UNTUK MENDAPATKAN JODOH INI "

Syukran , Anda Secara Tidak Langsung Termasuk Dalam Diari Kehidupan Ini

No comments:

Post a Comment