Hebatnya Rasa Kehilangan


Bertahun kau menghilang sayang ,

Kata kau ini kisah yang perlu dikonklusikan , yang perlu kau kesimpulan-kan , yang perlu kau endingkan , yang perlu kau natijahkan .Tapi kau tak pulang - pulang . Tidak berutusan , apatah lagi berhubungan . Aku gelabah

Lalu aku mula membuka persoalan , ku kupaskan ia seperti bawang secara perlahan - lahan . Kemana ? Bagaimana ? Mengapa ? Bila ? Siapa ?

Resah - resah yang parah , ke kiri ke kanan ke depan ke belakang . . . semua serba tak kena . Tapi yang lebih hebat , HATI . Hati menjadi suam - suam risaunya . Otak yang daripada tadi dum dam dum dam kabutnya .

Mana kau sayang ? tak pulang - pulang .

Berhari , Berminggu , Berbulan , Bertahun . Aku tak mahu kekosongan ini di isi oleh orang lain , semahu - mahunya hanya kau . Aku bukan duda yang kematian isterinya . Tapi aku percaya , lagak aku sekarang sudah seperti itu malah mungkin lebih .

Menunggu dan Menunggu dan terus Menunggu .

Menunggu ini lebih hebat daripada menunngu duit yang datang bergolek 

Akhirnya aku capai keputusan untuk lari daripada realiti tetapi bukan fantasi . Aku kepuk - kepukkan bantal ,bersedia untuk menerima mimpi apakah tidur kali ini . Walau resah , walau risau , kadang sasau . Aku terpaksa menidurkan diri dengan rindu yang tak mampu aku hindari . 

Resah lagi .

Tiba - tiba aku sedar , rupanya kau baru hilang BEBERAPA JAM SAHAJA !



Kenapa begitu HEBAT LAMANYA saya rasa anda MENGHILANG 

Syukran , Anda Secara Tidak Langsung Termasuk Dalam Diari Kehidupan Ini

No comments:

Post a Comment