- Masih Kurang ? SURE ?

Lumrah hidup dekat dunia semua orang nak apa yang dia inginkan ! In fact aku pun sama sahaja macam mereka :D xlebih xkurang ! But dalam persamaan itu ada juga tersimpul kemas satu per dua ketidaksamaan antara mereka termasuk aku sendiri !

Aku rasa nya perlu bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang , aku punya KELUARGA , KAWAN , ADIK BERADIK , PELAJARAN , KESERONOKAN , TEMAN ISTIMEWA , KASIH SAYANG .

Adakah itu semua masih kurang ? Kau rasa itu kurang ? Are you sure with your word ?! 

If you really sure with your word ! I think you better get a few minute to realize back what were you said !

Kenapa kita perlu masih merungut , merengek , mengeluh dan menyatakan itu semua masih kurang ?

Just put yourself in this shoes .

1)Bayangkan mereka yang punya semua NIKMAT di atas tapi hidupnya tidak bahagia ?
2)Bayangkan mereka yang punya semua NIKMAT di atas tapi hidup tidak berkeluarga
3)Bayangkan mereka yang punya semua NIKMAT di atas tapi hidupnya tidak berpelajaran
4)Bayangkan merekan yang punya semua NIKMAT di atas tapi hidup sebagai anak tunggal !

Kau perlu berasa sangat beruntung ! beruntung sebab kau punya apa yang mereka tiada dan harap !

Aku bukan nak jadi orang yang pandai berkata-kata tapi aku cuba menyatakan apa yang aku rasa !

Kita kena BERSYUKUR bukan SOMBONG !

SOMBONG = Nikmat hilang sekelip mata !
BERSYUKUR = Nikmat datang tak di jangka !

Setiap orang punya nikmat mereka sendiri , seperti juga aku ! dan aku juga ada merasakan ada yang tidak cukup dengan aku .

Apa yang aku tiada ialah DUIT !

Itu kadang menyusahkan , menyulitkan serta membunuh aku dalam diam ! tapi aku tetap bersyukur dengan kurnian nikmat yang lain :'D

P/S: *AKU MUNGKIN TIDAK PUNYA DUIT , TAPI AKU RASA DIRI AKU 
     DIRI AKU LEBIH SEMPURNA DARIPADA MEREKA YANG HANYA
     PUNYA DUIT *
Syukran , Anda Secara Tidak Langsung Termasuk Dalam Diari Kehidupan Ini

No comments:

Post a Comment