- KALAU

Kalau aku tunggang tonggek bersujud yang SATU itu suatu lakonan bagi kau
Aku hentikan

Kalau segala nasihat nasihat , hujah bahasa , membidas dosa itu racun bagi kau
Aku diamkan

Kalau dengan mengucap kalimah syahadah itu suatu masalah dan halangan pada kau
Aku kemamkan

Kalau dengan pakaian aku yang pelbagai itu menyakitkan mata kau
Aku hentikan

Kalau dengan mengambil berat itu suatu teater bagi engkau
Aku abaiikan

Kalau dengan mengingati kesalahan dan kejahilan aku pada masa lalu itu menghalang kau untuk terus mencaci
Aku lalaikan

SEBAB ?!

aku teringin nk jadi macam kau !
Hidup Mewah Ramai Suka

Aku  tengok kau hidup sangat senang !

USAHA = TAK PAYAH
TAWAKAL = TAK PAYAH
BERDOA = MAIN-MAIN

Aku tengok kau bebas !
SUBUH = BERDENGKUR
ZOHOR = TIDUR
ASAR = ENJOY
MAGHRIB = FACEBOOK
ISYAA = TWITTER
*WAKTU DI ANTARANYA , MAKAN & TIDUR

So why not aku cuba menjadi seperti kau , cuba menjadi bebas , dihormati , disukai oleh ramai orang .


Kau ini seperti ROLL MODEL jugak kan !
Sebab kau sangat PERFECT !

Aku akan mulakan perubahan itu ,

DRASTIK !

Aku tidak akan kehilangan apa-apa , rugi apa-apa , untung pun tidak . !

TAPI ! ! ! !

In fact you must to know , Segala perubahan ini bakal TERBAYAR !
Terbayar dengan AMALAN yang engkau lakukan di sini :D

Terima Kasih SYAITAN 

Engkau sangat murah hati :D







Syukran , Anda Secara Tidak Langsung Termasuk Dalam Diari Kehidupan Ini

No comments:

Post a Comment